6 klausimai, aktualūs kalbant apie sveikatos draudimą kelionės užsienyje metu

Sakoma, jog mintys yra linkusios materializuotis, tad, ruošiantis kelionei į užsienį, galvoti apie ten  laukiančias ligas bei kitą galima pavojų sveikatai atrodo mažiausiai kvaila. Visgi atostogos užsienyje bei sveikatos problemos – ne tik nervų, bet ir galimų finansinių nuostolių atžvilgiu yra toks slidus dalykas, jog, pamirštant visus prietarus, būtina pasitelkti loginį mąstymą. Apie kokius praktinius aspektus, susijusius su sveikatos draudimu, turėtumėte pagalvoti dar prieš vykdami į kelionę svečion šalin ar jau susidūrę su problemomis?

  • Ar sveikatos draudimo sutartyje yra nurodyta konkreti gydymo įstaiga, į kurią, nelaimės atveju, turėtumėte kreiptis? Jei taip, vadinasi, draudėjas įsipareigoja padengti gydymo išlaidas tik tuo atveju, kai kreipiamasi į konkretų partnerį, o ne bet kurią tos šalies gydymo įstaigą.
  • Ar turite visus reikiamus dokumentus, susijusius su jūsų negalavimu bei šio gydymą pagrindžiančiomis išlaidomis (medicininiai išrašai, gydymo metodų aprašymai, receptų kopijos, gydymui reikalingų priemonių pirkimo čekiai ir kita).
  • Ar sergate lėtinėmis ligomis (diabetas, aukštas kraujospūdis, širdies veiklos ligos ir kita)? Svarbu žinoti, jog tokiu atveju užsienio šalyje taikomas ne konkrečios lėtinės ligos gydymas, tačiau suteikiama tik pirma būtinoji pagalba. Ta pati tvarka galioja ir kalbant apie dantų gydymą. Naivu tikėtis, jog, suskaudu dančiui, užsienio odontologijos kabinete už „ačiū “gausite pilną gydymo paketą – sveikatos draudimas kompensuoja tik būtinos odontologinės pagalbos suteikimą, kitos reikiamos procedūros turi būti atliekamos grįžus į Lietuvą.
  • Ar, jums susirgus, kartu keliaujantis mažametis gaus reikiamą priežiūrą? Ruošdamiesi į kelionę su vaiku (itin aktualu tuo atveju, jei vyksta tik vienas iš suaugusiųjų), pagalvokite ne tik apie tai, ar paėmėte visus atžalos daiktus: kur kas svarbiau faktas, kas, jūsų sveikatai sušlubavus, pasirūpins mažuoju? Kai kurios draudimo bendrovės, ištikus nelaimei, siūlo kompensuoti kito šeimos nario kelionės išlaidas arba įsipareigoja suteikti vaiko priežiūros paslaugas vietoje.
  • Ar, ištikus nelaimei, kalbos barjeras netaps kliūtimi gauti reikiamą medicininę pagalbą. Žmonės, kuriems anglų kalba nėra stiprioji pusė, dažnai raginami dėl to nekompleksuoti bei neatsisakyti galimybės pamatyti vieną ar kitą pasaulio kampelį. Visgi, kalbant apie medicinos paslaugas, tai – aktuali tema. Prieš pasirašant sveikatos draudimo sutartį, pasidomėkite, ar draudėjas, ištikus nelaimei, įsipareigoja suteikti reikiamą konsultaciją jūsų gimtąja kalba, ar prieinamos tik kelios pagrindinės kalbos.
  • Ar nepraleidote 24 valandų termino, per kurį, ištikus nelaimei, privalote informuoti savo draudimo bendrovę? Tai būtina norint ne tik gauti finansines išmokas, bet ir kvalifikuotą konsultaciją, kokių veiksmų konkrečioje situacijoje reikia imtis.

Greičiausiai jums nieko nenutiks ir namo grįšite kupini pačių geriausių įspūdžių, tačiau derėtų nepamiršti, jog visada išlieka klastingasis „o jeigu…“. Mokykitės iš svetimų klaidų: „pasikaustykite“ teorinėmis žiniomis ir būkite viskam pasiruošę.

Komentarai