Atvykstamajam ir vietiniam turizmui skatinti numatyta 15 mln. eurų
|Turizmo skatinimo priemonių, kurios yra įtrauktos į Vyriausybės Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, įgyvendinimas jau įgauna pagreitį. Iš plane numatytų priemonių 15 mln. eurų skirta atvykstamajam ir vietiniam turizmui skatinti, o 30 mln. eurų – paskoloms. Pirmosios priemonės turizmui skatinti pradės veikti birželio mėn. pradžioje.
Pasak laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einančio energetikos ministro Žygimanto Vaičiūno, šiandien jau yra parengtas priemonių įgyvendinimo planas, paskirti atsakingi priemonių vadovai, kuriami kiekvienos priemonės įgyvendinimo mechanizmai. Planuojama, kad jau birželio mėn. kelionių organizatoriai galės pradėti naudotis paskolomis, o tai leis kelionių organizatoriams nedelsiant atsiskaityti su kelionių kuponų atsisakiusiais turistais.
„Taip pat šiuo metu kuriama turizmo skatinimo sistema, kuri suteiks galimybę Lietuvos medikams už 200 eurų pailsėti naudojantis vietinio turizmo paslaugomis, o už tas paslaugas sumokėtų valstybė. Paslaugas teiks vietinio turizmo paslaugų teikėjai, kurie pasiūlys didelę paslaugų įvairovę. Numatoma, kad priemonė pradės veikti po vasaros sezono. Tai gera žinia tiek medikams, tiek ir vietinio turizmo sektoriui, nes planuojama tam skirti apie 10 mln. eurų“, – sako Ž. Vaičiūnas.
Taip pat plane numatytos ir kitos priemonės. Planuojama, kad greičiausiai startuos priemonė „Turizmo inovacijos“, kuri prisidės skatinant turizmo inovacinę veiklą. Pagal priemonę numatoma finansuoti veiklas, kurios apima: turizmo paslaugų ir verslo modelių kūrimą bei tobulinimą, informacijos apie turizmo paslaugas kūrimą ir pristatymą, rinkodaros ir prekių ženklų vertės kūrimą, taip pat dizaino kūrimo bei turizmo darbuotojų mokymų veiklą. Tai itin aktualu dabar, kai verslui reikia skubiai prisitaikyti prie naujos realybės – vis daugiau paslaugų perkelti į elektroninę erdvę, kurti ir įgyvendinti e. rinkodaros veiklas, virtualiuosius maršrutus. Taip pat svarbu ir įgyti naujų žinių gidams, siekiantiems prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos – žmonių noro daugiau laiko praleisti gamtoje ir geriau ją pažinti. Priemonę įgyvendins Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).
Dar viena priemonė vietiniam turizmui skatinti – tai „E-verslo modelis“, kuria labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bus skatinamos skaitmeninti savo veiklą ir efektyviau ją plėtoti internete. Tai padėtų optimizuoti darbo sąnaudas, leistų išlaikyti darbo vietas. Planuojama, kad priemonę įgyvendins Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA).
Turizmui skatinti suplanuota daug rinkodaros priemonių, kurios padės atgaivinti atvykstamąjį ir vietinį turizmą, skatins užsienio turistus atvykti į Lietuvą, naudotis apgyvendinimo ir maitinimo įstaigomis, padės skatinti vartojimą šalyje ir skatins naujų darbo vietų kūrimą šiame sektoriuje. Numatoma, kad rinkodara bus vykdoma dviem kryptimis – reklamos kampanijos bus orientuotos į galutinį vartotoją ir priemones turizmo verslui, siekiančiam atgaivinti organizuotas turistines keliones. Priemonę įgyvendins VšĮ „Keliauk Lietuvoje“.
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtas turizmo sektoriaus skatinimo planas apima grupę turizmo skatinimo priemonių, susijusių su likvidumo užtikrinimu (paskolos, kompensacijos už turistų pargabenimą ir likvidumo garantijos), paklausos skatinimu (rinkodaros priemonės, atostogų kuponai medikams, „Travel Bubble“) ir turizmo sektoriaus transformacijai („E-verslo modelis“, „Turizmo inovacijos“ ir „Kompetencijos“). Visoms priemonėms įgyvendinti numatoma skirti 45 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų.
Pranešimą paskelbė: Rūta Serapinaitė, LR ekonomikos ir inovacijų ministerija