Booking.com
Nuolaida viešbučiuiSpausk ir atgauk 10 % nuo viešbučiui išleistos sumos.

Europos vartotojų centras Lietuvoje 2020 m. padėjo vartotojams atgauti rekordinę sumą

„13 130 eurų – tokią sumą praėjusiais metais pavyko atgauti vartotojui Lietuvoje, kuris negalėjo susigrąžinti pinigų iš Lenkijos kelionių organizatoriaus už atšauktą kelionę. Vis dėlto Europos vartotojų centras Lietuvoje (toliau – EVC), bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Lenkijoje, vartotoją apgynė. Ir tai tik viena iš sėkmės istorijų COVID-19 pandemijos fone“, – džiaugėsi EVC Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė. 

EVC Lietuvoje 2020-aisiais pasiekė rekordą – vartotojams padėjo atgauti daugiau nei ketvirtį milijono eurų. Tai 3,5 karto daugiau nei 2019-aisiais, kai vartotojams, tarpininkaujant EVC Lietuvoje, pavyko susigrąžinti daugiau nei 76,3 tūkst. eurų. 

Pernykštį šuolį iš dalies lėmė dėl COVID-19 pandemijos atsiradę ribojimai. Lietuvos vartotojai, įsigiję netinkamos kokybės prekę ar paslaugą kitoje ES šalyje, taip pat ir Islandijoje, Norvegijoje bei Jungtinėje Karalystėje, dažniausiai skundėsi dėl pažeidžiamų keleivių teisių. Daugiausia – net 44 proc. – skundėsi dėl oro keleivių teisių, ypač dėl COVID-19 sukeltų nesklandumų, tokių kaip atšaukti ar atidėti skrydžiai. 

Žymią dalį sudarė skundai dėl laisvalaikio ir kultūros paslaugų (negrąžinti pinigai už atšauktus renginius ir kt.), avalynės ir drabužių (nepristatytų ar tik iš dalies pristatytų prekių, neatitinkančių užsakymo prekių, prekių kokybės ir pan.). 

EVC Lietuvoje teisininkai kasdien sulaukia daugybės užklausimų. Vien 2020 m. bendras jų skaičius siekė 3574, kurių 988 virto bylomis. Iš jų 851 skundas buvo pateiktas Lietuvoje gyvenančių vartotojų dėl kitose ES šalyse registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų. 

Lyderė čia – Latvija. Dėl šioje šalyje registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų į EVC Lietuvoje kreiptasi 192 kartus, antroji – Airija (154), trečioji – Lenkija (113), ketvirtoji – Vokietija (46), penktoji – Italija (35). 

Reikia pažymėti, kad EVC Lietuvoje gina ne tik Lietuvoje gyvenančių vartotojų interesus, bet padeda ir kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje reziduojantiems vartotojams, kilus problemų su Lietuvoje registruotais pardavėjais ar paslaugų teikėjais. Tokių skundų 2020 m. būta 137. 

Iš visų EVC Lietuvoje nagrinėtų skundų 629 pasisekė baigti pasiekus kompromisą vartotojo naudai, iš dalies teigiamai baigėsi 20 skundų nagrinėjimas, 110 atvejų kompromiso pasiekti nepavyko, 80 – nepavyko gauti paslaugos teikėjo ar pardavėjo atsakymo, 22 atvejais paaiškėjo, kad skundas nepagrįstas, o 127 skundų nagrinėjimas vis dar vyksta. 

Bendrai per visus praėjusius metus EVC Lietuvoje sulaukė dukart daugiau skundų nei 2019 m., paklausimų padaugėjo panašiai tiek pat – 2,2 karto. 

Per dešimt metų, nuo 2010-ųjų iki 2020-ųjų, pokyčiai dar ryškesni: paklausimų skaičius išaugo 4,9 karto, skundų – 3,6 karto. Tai rodo, kad vis daugiau vartotojų sužino apie EVC Lietuvoje ir naudojasi jo paslaugomis. 

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Norvegijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos. 

Daugiau informacijos Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020). 

Šio spaudos pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai