Booking.com
Nuolaida viešbučiuiSpausk ir atgauk 10 % nuo viešbučiui išleistos sumos.

Įsigijusiems kelionės paketą – palankios naujovės

Tarakonai viešbučio kambaryje? Statybų aikštelė vietoj puikaus baseino? Įsigijote kompleksines kelionės paslaugas, tačiau dėl vėluojančio traukinio nespėjote į skrydį? Būtent tokius atvejus reglamentuoja nauja Kelionės paslaugų paketų direktyva, kuri įsigaliojo nuo 2018 m. liepos 1 d.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) pristato aktualiausias naujoves.

Kokios taisyklės taikomos, užsakant kelionės paketą nuo 2018 m. liepos 1 d.?

  • Įsigalioja griežtesni vartotojų informavimo reikalavimai – turi būti nurodyta aiški ir suprantama informacija apie organizuotą turistinę kelionę, turizmo paslaugų rinkinius ir apsaugą nemokumo atveju.
  • Kelionės organizatorius turi teisę padidinti kelionės kainą ne daugiau kaip 8 proc. ne vėliau kaip likus 20 dienų iki kelionės pradžios, tačiau tik tokiu atveju, jei ši galimybė numatyta sutartyje ir jei kainą būtina padidinti dėl pakitusios kuro kainos, valiutos kurso ar mokesčių politikos. Kita vertus, jei šios išlaidos mažėja, kelionės dalyviai gali reikalauti atitinkamo kainų sumažinimo. 
  • Kelionės paslaugų paketų direktyva dabar reglamentuoja ir turizmo paslaugų rinkinius. Pavyzdžiui, vartotojas užsisako skrydį vienoje kelionių svetainėje ir yra nukreipiamas į kitą svetainę, kur per 24 valandas turi užsisakyti viešbučio kambarį. Vartotojo asmens duomenys taip pat perduodami per 24 valandas. Pasirašius tokią sutartį vartotojui užtikrinama apsauga ne tik užsakymų sistemos (kuri tokiu atveju tampa kelionės organizatoriumi), bet ir viešbučio ar oro linijų nemokumo atveju.
  • Direktyva siekiama geriau apsaugoti keliautojų teises. Pavyzdžiui, vartotojas kelionių agentūroje atskirai užsisako skrydį ir viešbutį, jam už kiekvieną paslaugą išrašoma atskira sąskaita. Jei vartotojas už šias paslaugas sumoka agentūrai, jis yra apsaugotas jos nemokumo atveju.
  • Vartotojas turi teisę bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį. Tačiau, jeigu vartotojas nutraukia organizuotos turistinės kelionės sutartį, kelionių organizatorius gali reikalauti iš vartotojo sumokėti pagrįstą organizuotos turistinės kelionės sutarties nutraukimo mokestį. Vartotojas turi teisę nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, nemokėdamas nutraukimo mokesčio, jeigu kelionių organizatorius iki organizuotos turistinės kelionės pradžios pakeičia organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygas, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius nepašalina trūkumų, jeigu organizuotos turistinės kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti organizuotą turistinę kelionę. 
  • Vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties, per 14 dienų atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos organizuotos turistinės kelionės sutarties, apie tai pranešdamas kelionių organizatoriui teisės aktuose nustatyta tvarka. 
  • Kelionių organizatorius taip pat turi teisę iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti sutartį, grąžinti vartotojui visus sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę ir atlyginti vartotojo patirtą žalą, tačiau žala gali būti neatlyginama teisės aktais nustatytais atvejais.
  • Vartotojas turi teisę reikalauti be nepateisinamo delsimo atlyginti žalą, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų, dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų, turistas jų atsisako ir kitais atvejais.
  • Kelionių organizatorius neatsako už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties įvykdymą, jeigu įrodo, kad organizuotos turistinės kelionės sutartis buvo netinkamai vykdoma dėl vartotojo kaltės, trečiosios šalies, nesusijusios su paslaugų teikimu pagal organizuotos turistinės kelionės sutartį, kaltės arba nenugalimos jėgos.
  • Vartotojas gali pateikti skundą tiesiogiai kelionių agentūrai arba kelionės organizatoriui. Kelionių pardavimo agentui gavus vartotojo pranešimus, prašymus ar pretenzijas, laikoma, kad juos gavo kelionių organizatorius. 
  • Vartotojų pretenzijų kelionių organizatoriui dėl žalos atlyginimo už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties vykdymą ar nevykdymą pateikimo senaties terminas yra 2 metai. 

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Centras padeda spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Vartotojams pagalba teikiama nemokamai. Daugiau informacijos www.ecc.lt 

Šis spaudos pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai