Lietuvių atostogų įpročiai: gimtąjį pajūrį keičia į Europos didmiesčių kultūrą
| Įsibėgėjus vasarai, didžioji dalis lietuvių tradiciškai jau suplanavo šiltojo sezono atostogas. Tačiau šiemet poilsiauti ketina mažiau gyventojų nei pernai, o ir pasirinkta atostogų kryptis šiek tiek keičiasi. Internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ kasmet atliekama klientų apklausa rodo, kad šiemet daugiau lietuvių linksta poilsį prie Lietuvos pajūrio iškeisti į Europos didmiesčius.
„Klientų apklausą apie atostogų įpročius vykdome jau trečius metus. Šiemet, skirtingai nei ankstesniais metais, matyti, kad planuojančių atostogas Lietuvoje prie jūros sumažėjo. Iš daugiau nei 2000 apklausoje dalyvavusių klientų tik 14,4 proc. šiemet ketina praleisti atostogas Lietuvos pajūryje. Pernai tokias atostogas rinkosi kas penktas apklaustasis“, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.
Dar 12 proc. apklaustųjų poilsiui šiemet rinksis Lietuvos kaimą, tiek pat respondentų teigia, kad šiemet atostogaus tiesiog namuose. Ankstesniais metais namuose atostogauti taip pat planavo panaši dalis lietuvių (11 proc.).
O štai užsienyje ilsėtis šiemet planuoja daugiau apklaustųjų. 17 proc. jau suplanavo keliauti po Europą ir aplankyti didžiuosius senojo žemyno miestus. Pernai į Europos didmiesčius keliauti ketino kiek mažiau, 15 proc. klientų. Poilsį užsienio kurortuose, tokiuose kaip Turkija ar Egiptas, šiemet numatė dar kas dešimtas respondentas (pernai 7 proc.). Į tolimas egzotines šalis, kaip ir ankstesniais metais, planuoja vykti dar apie 4 proc. apklaustųjų.
Apklausa taip pat rodo, kad dalis lietuvių vis dar nėra linkę atostogas planuoti iš anksto. 23 proc. apklausos dalyvių nurodė dar nežinantys, kaip šiemet praleis atostogas. Pernai panašiu metu konkrečių atostogų planų dar nežinojo 17 proc. internetinės parduotuvės klientų.
Vieni be atostogų, kiti ilsėsis dukart
Iš viso šiais metais atostogauti planuoja 65,4 proc. lietuvių, 4,2 procentai sako jau atostogavę. Tai yra gerokai mažiau nei pernai, kai atostogauti planavo 8 iš 10 internetinės parduotuvės klientų.
Didžioji dalis (61 proc.) apklaustųjų, poilsiui renkasi būtent vasaros sezoną. Pavasarį arba rudenį ilsėtis numatė 8 proc. Įdomu tai, kad net ketvirtadalis (25,4 proc.) respondentų planuoja šiemet atostogauti du kartus.
„Klientų apklausa šiemet atskleidė labai skirtingas tendencijas. Iš vienos pusės, kas ketvirtas respondentas planuoja atostogauti du kartus per metus. Tačiau tuo pačiu metu, net 17 proc. klientų šiemet visai neplanuoja poilsio. Pernai atostogauti neketino gerokai mažiau, tik kas dešimtas apklaustasis“, – atkreipia dėmesį G. Vilkė.
Nepaisant pokyčių atostogų planuose, poilsiui išleidžiamos sumos jau keletą metų beveik nekinta. Kaip ir praėjusiais metais, daugiau nei pusė atostogautojų (54,9 proc.) atostogoms numatė išleisti ne daugiau nei 500 eurų. Ketvirtadalis atostogoms numatė skirti iki 1000 eurų. Daugiau nei 2000 eurų poilsiui išleisti šiemet numatė 5,1 proc. poilsiautojų.
Svarbiausia – fotoaparatas
Paklausti, be kokių daiktų neįsivaizduoja savo atostogų, trečdalis atsakiusiųjų įvardijo fotoaparatą. Galimybę įamžinti gražias akimirkas „Pigu.lt“ klientai į prioritetų viršų iškėlė ir pernai. O štai antras pagal svarbumą atostogų atributas šiemet yra knygos. Jas atostogoms pasiims kas dešimtas e. prekybininkės klientas. Dar 9% savo atostogų neįsivaizduoja be kremo nuo saulės.
Atostogoms pasiimti kompiuterį planuoja 7 proc. apklaustųjų. Tai šiek tiek mažiau nei pernai, kai be kompiuterio savo atostogų neįsivaizdavo kas dešimtas internetinės parduotuvės klientas.
Vertinant kitus apklausos dalyvių pasirinkimus, galima spėti, kad aktyvų poilsį gamtoje šiemet atostogoms rinksis mažuma – dviračio prireiks 6,1 procentui žmonių (pernai 5 proc.), o palapinės ar miegmaišio – vos 3,3 proc. (pernai 4 proc.).
„Tai nereiškia, kad poilsiaujančių gamtoje apskritai mažėja. Galima spėti, kad aktyvų poilsį gamtoje nemaža dalis žmonių renkasi savaitgaliais arba taip nusprendžiama praleisti dalį atostogų. O ilgesniam kasmetiniam poilsiui lietuviai jau numato tolimesnes išvykas“, – sako G. Vilkė.
Tarp kitų atostogoms labai svarbių daiktų šiemet: priemonės nuo uodų (4,6 proc.), kepsninės (3,9 proc.) ir meškerės (3,2 proc.).
Internetinę klientų apklausą „Pigu.lt“ vykdė gegužės 23 – 29 d. Iš viso nuomonę joje išsakė 2085 gyventojai.
Apie „Pigu.lt“
„Pigu grupės“, valdančios internetines parduotuves „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, konsoliduota 2016 m. apyvarta sudarė 72 mln. Eur, o 2017 planuojama priartėti prie 100 mln. Eur apyvartos.
Pranešimą paskelbė: Asta Šerėnaitė, BVRG Burson – Marsteller