Lietuvos ir užsienio ekspertai prisideda prie Lietuvos pristatymo užsienyje strategijos rengimo

Birželį baigta Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategijos parengimo analitinė dalis. Jos metu buvo ieškoma valstybės sričių, su kuriomis ateinantį dešimtmetį bus siejama komunikacija apie Lietuvą užsienyje, gryninamos visuomenės vertybės.

„Nuo pat projekto pradžios siekiame, kad procesas būtų atviras ir strategija nebūtų kuriama už uždarų durų. Strategijos rengimo analitiniame etape į sektorines diskusijas įsitraukė 57 Lietuvos ekspertai: grynino atskirų sektorių vertes, diskutavo apie šalies vertybes. Procese aktyviai dalyvavo ir tarptautiniai ekspertai – Simonas Anholtas ir Estijos rinkodaros ekspertė Eva Kristiina Ponomarjov“, – sako Ministro Pirmininko biuro vadovė, strategijos rengimo koordinatorė Živilė Navickaitė-Babkin.

„Mažos valstybės, tokios kaip Lietuva, privalo dirbti su šalies įvaizdžiu. Jeigu valstybė tuo nesirūpina, atsiranda reputacijos vakuumas, o tai sudaro galimybę tą vakuumą užpildyti kitiems ir kelia grėsmę nacionaliniam saugumui“, – teigia vienas garsiausių šalių prekių ženklų kūrėjas Simonas Anholtas, konsultuojantis Vyriausybės kanceliariją ir strategijos rengimo komandą.

Balandį–gegužę ekspertinėse diskusijose dalyvavę ekspertai susitarė, kad kuriama strategija turi remti valstybės tikslus ir nešti naudą šaliai. Todėl, įvertinus ilgalaikius valstybės tikslus ir esamus šalies pasiekimus, nutarta strategijoje ištyškinti ekonominę dimensiją, kurią papildys kultūros, turizmo, talentų pritraukimui svarbūs vertės pasiūlymai.

„Palanki reguliacinė aplinka valstybėje, Lietuvos pasiekimai aukštųjų technologijų sektoriuose, tvariai veikiančios ir augančios tech ekosistemos sudaro sąlygas šaliai tapti žinomai dėl čia atsirandančių sprendimų, kurie transformuoja ne tik mūsų šalies infrastruktūrą, bet ir yra reikšmingi bei keičia žmonių gyvenimus tarptautiniu mastu“, – įsitikinęs Gediminas Užkuraitis, „Synthesis Consulting Group “ vyriausiasis strategas.

Strategijos rengimo analitiniame etape buvo siekiama išgryninti Lietuvos visuomenės vertybes. „Kiekviena šalis, prisistatydama užsienyje, siekia papasakoti, kas jai svarbu, kokios jos visuomenės vertybės, kuo pasižymi šalies žmonės. Tad, remdamiesi atlikto Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimo medžiaga, toliau dirbome prie visuomenės vertybių gryninimo. Per šalies visuomenės vertybes pasauliui galėsime pristatyti mūsų DNR kodą. Esame veržlūs, kūrybingi, siekiantys tobulėti, mums svarbus ryšys su gamta – tai vertybės, kurios parodo mūsų charakterį ir veda mus į priekį“, – apibendrindamas pažymi „NEW!“ agentūros kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.

Į šalies pristatymo užsienyje krypčių ir visuomenės vertybių gryninimą buvo įtraukta ir visuomenė. Lietuvos įvaizdžio grupė 2019 m. vykdė projektą „Lietuvos DNR“, jo metu buvo užpildyta 6 000 anketų. Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimo metu šalyje buvo atliktas kiekybinis ir kokybinis tyrimas, kurio vienas iš tikslų – išgryninti Lietuvos gyventojų identiteto bruožus.

Strategijos rengime dalyvauja ir tarpinių etapų rezultatus tvirtina Projekto priežiūros grupė, sudaryta iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Kultūros ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos, VšĮ „Investuok Lietuvoje“, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, VšĮ „Versli Lietuva“ ir Lietuvos kultūros instituto atstovų. Pastabas dėl strategijos tarpinių rezultatų teikia Lietuvos įvaizdžio strateginė taryba.

Strategijos rengimo analitiniame etape buvo organizuotos konsultacijos su viešojo sektoriaus atstovais, 6 ekspertinės diskusijos, išstudijuoti ilgos ir vidutinės trukmės strateginiai planavimo dokumentai, atlikta Šiaurės ir Vidurio Europos prekės ženklų konkurencingumo, tarptautinių reitingų analizė, sudarytas institucijų vykdomos komunikacijos žemėlapis, pasiūlytas tikslinių užsienio šalių sąrašas, atlikta Lietuvos įvaizdžio formavimo SSGG analizė. Strategiją planuojama baigti rengti rugsėjo mėnesio pradžioje. Iki to laiko numatoma parengti komunikacijos gaires, 3 metų taktinį strategijos įgyvendinimo veiksmų planą ir 10 metų strateginį planą. Strategiją LRVK užsakymu rengia ūkio subjektų grupė – UAB „New Agency“, UAB „Synthesis Consulting Group“, MB „Blue Oceans PR“ ir UAB „SuperYou“.

Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategija yra Europos Sąjungos projekto „Vieningos, viešuosius interesus atitinkančios ir į rezultatus orientuotos Lietuvos pristatymo užsienyje sistemos sukūrimas“ dalis. Pagrindinis strategijos tikslas – pagerinti Lietuvos pristatymo užsienyje veiklų įgyvendinimo kokybę, siekti efektyviau naudoti valstybės išteklius veikloms, susijusioms su Lietuvos pristatymu užsienyje, sukuriant efektyvią ir į rezultatus orientuotą Lietuvos pristatymo užsienyje sistemą. Šios sistemos kertinės dalys yra Lietuvos įvaizdžio stebėsenos ir analizės sistema, šalies pristatymo užsienyje strategija ir viešojo sektoriaus specialistų, kurių veikla siejasi su šalies pristatymo užsienyje veiklomis, kompetencijų tobulinimas.

Pranešimą paskelbė: – -, Spaudos tarnyba, Vyriausybės kanceliarija

Komentarai