„Novaturo“ 2019 m. 9 mėn. finansiniai rezultatai: iššūkių periodą keičia tvaraus augimo ženklai

„Novaturo“ įmonių grupės 2019 m. 9 mėnesių finansinius rezultatus daugiausiai paveikė suaktyvėjusi rinkos konkurencija ir itin šilti vasaros orai visose Baltijos šalyse. Perpildyta kelionių organizatorių rinka turėjo įtakos viso sektoriaus pelningumui. Nepaisant to, „Novaturas“ tikisi tvirtų rezultatų iš 2019-2020 m. žiemos atostogų sezono, daug vilčių teikia ir išankstiniai kitos vasaros atostogų pardavimai.

Aptarnautų klientų skaičius (iš viso 238 tūkst.) per tris šių metų ketvirčius kito nežymiai ir buvo 2,3 proc. mažesnis nei pernai. Lietuvos keleivių skaičius sumažėjo 7,9 proc. Latvijos augo 9 proc., o Estijos didėjo 1,4%, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Lietuvos rinka išlieka didžiausia – čia „Novaturas“ aptarnavo daugiau nei pusę visų savo klientų.

Vidutinė kelionių paketo kaina kasmet kinta nežymiai. „Novaturo“ grupės pajamos per pirmuosius tris metų ketvirčius sudarė 139,6 mln. eurų – vos 0,5 proc. mažiau nei tuo pat metu pernai.

„Jau antrus metus stebime perpildytą Baltijos šalių turizmo rinką. Tai lėmė kelios priežastys. Pirma, labai spartus rinkos augimas ankstesniais metais pritraukė naujų žaidėjų, o tai žymiai padidino konkurencijos lygį. Antra, keliautojų įpročius keičia ir šiltėjančios vasaros Baltijos šalyse, kurios poilsį užsienio kurortuose kviečia iškeisti į vietos turizmą“, – sako „Novaturo“ generalinė direktorė Audronė Keinytė.

„Džiaugiamės, kad išlaikome lyderio pozicijas Baltijos šalyse net ir tokiomis sudėtingomis aplinkybėmis. Kai kurie rinkos žaidėjai tokios nuožmios konkurencijos neatlaikė“, – teigia A. Keinytė.

Turizmo verslo specifika tokia, kad šiandienos situaciją lemia dar prieš metus padaryti sprendimai, nes poilsiautojai mėgsta savo atostogas planuoti iš anksto. „Novaturo“ grupės bendrasis pelnas per tris šių metų ketvirčius buvo 16,2 mln. eurų (20 proc. mažiau nei pernai), pelningumas siekė 3 mln. eurų (59 proc. mažiau nei tuo pat metu 2018 m.), o grynasis pelnas buvo 1,3 mln. eurų (atitinkamu laikotarpiu pernai – 5,7 mln. eurų).

Įmonės valdyba mato nemažai teigiama linkme besikeičiančių rodiklių, kurie turėtų pagerinti paskutinių 2019 m. mėnesių rezultatus. „Po ramaus liepos ir rugpjūčio mėnesio, rugsėjį fiksavome tikrą pardavimų proveržį. Daug vilčių teikia ir patrauklus 2019-2020 m. žiemos pasiūlymų krepšelis. Sulaukiame klientų susidomėjimo ir daug išankstinių užsakymų, kurių pelningumas gerokai lenkia praėjusių metų rodiklius“, – sako A. Keinytė.

„Novaturas“ džiaugiasi, kad vis daugiau keliautojų renkasi ne tik poilsį, bet ir atradimų džiaugsmą – pažintines keliones. Sparčiausiai augo pažintinės kelionės lėktuvu – 40,4 proc., nedaug atsiliko ir kelionės autobusais, kurios didėjo 14,8 proc. Pažintinės kelionės lėktuvu, pamėgtos Lietuvos keliautojų, pradėtos siūlyti visų Baltijos šalių keliautojams.

Bendrovė šiemet kaip niekad anksti, jau nuo pat rugpjūčio, pradėjo ir 2020 vasaros atostogų pardavimus. Šiemet „Novaturas“ klientus pirmą kartą pakvietė planuoti vasaros atostogas tolimuose egzotiškuose kraštuose – Balyje ir Seišeliuose, taip pat pasiūlė naujų krypčių – Slovėniją, Kefalonijos salą Graikijoje, Istrijos pusiasalį Kroatijoje. Visi nauji pasiūlymai jau susilaukė daug poilsiautojų dėmesio. Žinoma, populiariausiu klientų pasirinkimu išlieka kokybiškas ir daugeliui įperkamas poilsis Turkijoje.

„Novaturo“ grupės finansiniai rezultatai

(Eur, tūkst.)

9M 2019

9M 2018

Pokytis

Pajamos

139 571

140 240

-0,5%

Bendrasis pelnas

16 158

20 304

-20,4%

EBITDA

3 015

7 373

-59,1%

Grynasis pelnas

1 341

5 656

-76,3%

 Apie bendrovę „Novaturas“

„Novaturo“ grupė yra didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse. Nuo 2018 m. kovo 21 d. „Novaturo“ akcijos kotiruojamos Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose.

1999 m. įkurta bendrovė „Novaturas“ 2004 m. tapo Baltijos šalių rinkos lydere. Šiuo metu „Novaturo“ produktai siūlomi visose Baltijos šalyse.

Dėl patrauklių pasiūlymų įvairovės bei aukštos paslaugų kokybės „Novaturo“ klientų skaičius toliau didėja. Šiuo metu grupė siūlo vasaros ir žiemos atostogų paketus bei pažintines keliones autobusu ir lėktuvu. Klientai gali rinktis iš daugiau kaip 30 atostogų krypčių visame pasaulyje, iš kurių – ir patys populiariausi Pietų Europos kurortai bei rinktinės vietos Šiaurės Afrikoje, Vidurio Rytuose, Azijoje ir Lotynų Amerikoje.

Vienas iš Grupės strateginių tikslų – išlaikyti pardavimų kanalų įvairovę. „Novaturas“ bendradarbiauja su daugiau kaip 400 kelionių agentūrų, iš jų – su visomis didžiausiomis Baltijos šalių agentūromis. Didžiuosiuose Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestuose veikia „Novaturo“ mažmeninės prekybos biurai. Be to, toliau investuojama į e. prekybos kanalo vystymą.

Bendrovės verslo modelis pasižymi didelės apimties veiklos pinigų srautais ir mažomis kapitalo investicijomis Tai suteikia galimybę didelę pajamų dalį išmokėti akcininkams. Reguliarus dividendų mokėjimas – viena svarbiausių bendrovės strategijos dalių. Kiekvienais metais valdyba ketina rekomenduoti dividendais išmokėti 70-80 proc. grynojo bendrovės pelno.

Pranešimą paskelbė: Monika Rimdžiūtė, UAB „Publicum”
„Novaturo“ 2019 m. 9 mėn. finansiniai rezultatai: iššūkių periodą keičia tvaraus augimo ženklai

„Novaturo“ 2019 m. 9 mėn. finansiniai rezultatai: iššūkių periodą keičia tvaraus augimo ženklai

Komentarai