„Novaturo“ įmonių grupė: per pirmuosius tris 2018 m. ketvirčius pajamas didino 30 proc., klientų skaičius išaugo 32 proc.; įtakos pelno rodikliams turėjo ir oro sąlygos

Novaturo“ įmonių grupė: per pirmuosius tris 2018 m. ketvirčius pajamas didino 30 proc., klientų skaičius išaugo 32 proc.; įtakos pelno rodikliams turėjo ir oro sąlygos 

Didžiausias Baltijos šalių kelionių operatorius „Novaturas“, kurio akcijos nuo š. m. kovo kotiruojamos Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose, per pirmuosius devynis 2018 metų mėnesius, palyginus su praėjusiais metais, konsoliduotąsias pardavimų pajamas padidino 30 proc. – iki 140,2 mln. EUR. Šiuo laikotarpiu grupė aptarnavo 243,6 tūkst. klientų, t.y. 32 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai ir daugiau nei per visus 2017 metus (233,5 tūkst. klientų).

 „Aptarnautų klientų skaičius augo beveik visose kryptyse, o Turkija, Graikija ir Bulgarija jau daug metų  tarp Baltijos šalių gyventojų yra populiariausios vasaros kelionių kryptys. Kaip ir kiekvienais metais, į „Novaturo“ kelionių paketą įtraukėme ir naujas kryptis. 2018 metų vasarą vėl siūlėme atostogas Džerbos saloje“, – sakė „Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis.

Pirmoje šių metų pusėje grupė pasiekė puikių rezultatų, tačiau 9 mėnesių grupės rezultatą pakoregavo trečiasis metų ketvirtis. Tam įtakos turėjo dar gegužės mėnesį visose trijose Baltijos šalyse prasidėjęs neįprastai karšto ir sauso oro laikotarpis, kuris tęsėsi birželio, liepos ir rugpjūčio mėnesiais. „Karštas oras sumažino kelionių į užsienį paklausą, ir tai turėjo neigiamos įtakos „paskutinės minutės“ pasiūlymams. Siekdami paskatinti paklausą ir parduoti likusias vietas, turėjome pakoreguoti kainas, o tai turėjo įtakos pardavimų pelningumui“,paaiškino Linas Aldonis.

Per pirmuosius devynis 2018 m. mėnesius konsoliduotas EBITDA pelningumo rodiklis buvo lygus 7,4 mln. EUR (20 proc. mažesnis, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais). Grynasis pelnas sudarė beveik 5,7 mln. EUR, t.y. 25 proc. mažiau, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Pagrindiniai „Novaturo“ grupės finansiniai duomenys

(EUR, tūkst.)

2018 m. 9 mėn.

2017 m. 9 mėn.

Pokytis

Pajamos

140 240

107 978

+29,9%

Bendrasis pelnas

20 304

20 128

+0,9%

EBITDA

7 373

9 183

-19,7%

Grynasis pelnas

5 656

7 548

-25,1%

Apie bendrovę „Novaturas“ 

„Novaturo“ Grupė organizuoja daugiau kaip 40 proc. visų regiono užsakomųjų skrydžių. Baltijos šalyse

Nuo 2018 m. kovo 21 d. „Novaturo“ akcijos kotiruojamos Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose.

1999 m. įkurta bendrovė „Novaturas“ 2004 m. tapo Baltijos šalių rinkos lydere Šiuo metu „Novaturo“ produktai siūlomi ne tik Baltijos šalyse, bet ir Baltarusijoje, kurioje platinimą vykdo vietos partneriai. 

Dėl patrauklių pasiūlymų įvairovės bei aukštos paslaugų kokybės „Novaturo“ klientų skaičius toliau didėja. Šiuo metu grupė siūlo vasaros ir žiemos atostogų paketus bei pažintines keliones autobusu ir lėktuvu. Klientai gali rinktis iš daugiau kaip 30 atostogų krypčių visame pasaulyje, iš kurių – ir patys populiariausi Pietų Europos kurortai bei rinktinės vietos Šiaurės Afrikoje, Vidurio Rytuose, Azijoje ir Lotynų Amerikoje. 

Dar vienas grupės strategijos tikslas – išlaikyti pardavimo tinklo įvairovę ir vienas kitą papildančius pardavimo kanalus. „Novaturas“ bendradarbiauja su daugiau kaip 400 kelionių agentūrų, iš jų – su visomis didžiausiomis Baltijos šalių agentūromis bei daugiau kaip 60 Baltarusijoje veikiančių agentūrų. Didžiuosiuose Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestuose veikia „Novaturo“ mažmeninės prekybos biurai. Be to, toliau investuojama į e. prekybos sistemos plėtrą.

Bendrovės verslo modelis pasižymi didelės apimties veiklos pinigų srautais (viršijančiais 100 proc. EBITDA) ir mažomis kapitalo investicijomis (2017 m. – 0,3 mln.). Tai suteikia galimybę didelę pajamų dalį išmokėti akcininkams. Reguliarus dividendų mokėjimas – viena svarbiausių bendrovės strategijos dalių. Kiekvienais metais valdyba ketina rekomenduoti dividendais išmokėti 70–80 proc. grynojo bendrovės pelno. 

Pranešimą paskelbė: Jolita Macelytė, UAB „Publicum“

Komentarai