Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų
|Airijoje registruotas oro vežėjas „Ryanair“ iki 2020 metų rugsėjo žadėjo keleiviams grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius. Tačiau dar šiandien yra vartotojų, laukiančių, kada paslaugos teikėjas ištesės žodį.
Jei bilietus pirkote tiesiogiai iš „Ryanair“ oficialaus internetinio puslapio
Tie vartotojai, kurie bilietus pirko tiesiogiai iš oro vežėjo, atšaukus skrydį, gali susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą.
„Svarbu žinoti: jeigu atšaukus skrydį pasiūlomas kuponas, vartotojas gali arba pasinaudoti šiuo siūlymu, arba reikalauti pinigų grąžinimo“, – pabrėžė Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje vadovė dr. Raimonda Balnienė.
Kadangi paprastai pinigai grąžinami į asmens, kuris mokėjo už bilietus sąskaitą, prašymą dėl pinigų susigrąžinimo jis ir turėtų pateikti. Dėl kiekvieno užsakymo reikia pateikti atskirus prašymus.
Jei bilietus pirkote per tarpininką
Jei skrydį užsakėte per tarpininką, dėl pinigų grąžinimo už atšauktus skrydžius reikėtų tiesiogiai kreiptis užpildant formą „Ryanair“ tinklapyje: https://onlineform.ryanair.com/ie/en/contact-us-ota
Užpildžius formą su vartotoju susisiekia skrydžių bendrovės atstovas ir informuoja apie tolesnius galimus veiksmus. Svarbu, kad vartotojas turėtų visus reikiamus dokumentus (užsakymo kopijas, pinigų sumokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir kt.).
Jei nesulaukėte pinigų grąžinimo, o oro vežėjas informavo, kad lėšos už atšauktą skrydį pervestos tarpininkui, dėl pinigų grąžinimo turėtumėte kreiptis į tarpininką.
Kilus problemoms susigrąžinant pinigus už bilietus iš tarpininko, įsitikinkite, kurioje šalyje jis registruotas. Jei tarpininkas registruotas Lietuvoje, pagalbos atgaunant pinigus kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Jei tarpininkas registruotas kitoje ES šalyje (taip pat Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje) – jums nemokamai padės EVC Lietuvoje.
Ką reikia žinoti kreipiantis į EVC
Nepavykstant susitarti su oro vežėju, vertėtų kreiptis į EVC. Jis gelbsti, kai tenka spręsti problemas, kilusias vartotojams Lietuvoje, nusipirkusiems nekokybišką paslaugą ar prekę kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje. Svarbu žinoti, kad EVC specialistų paslaugos nemokamos.
„Net jei jūsų skrydis buvo atšauktas prieš metus, verta oro bendrovės reikalauti sugrąžinti pinigus. Jei iš paslaugos teikėjo nesulaukiate atsakymo, raginu kreiptis į EVC. Per pandemiją Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) sulaukė per 6 tūkst. skundų dėl oro vežėjų. 75 proc. jų jau išspręsti“, – kalbėjo EVC Lietuvoje vadovė dr. Raimonda Balnienė.
Teikdami skundą EVC Lietuvoje dėl oro vežėjo „Ryanair“ turite el. pašto adresu ECCNET-LT@ec.europa.eu atsiųsti laišką su tokia informacija:
- Jūsų vardas, pavardė;
- Jūsų gyvenamosios vietos adresas;
- Jūsų telefono numeris;
- Jūsų el. pašto adresas;
- Pardavėjo/paslaugos teikėjo pavadinimas;
- Pardavėjo/paslaugos teikėjo registracijos valstybė;
- Pardavėjo/paslaugos teikėjo interneto svetainė;
- Sutarties sudarymo data;
- Užsakymo numeris;
- Skrydžio data;
- Skrydžio numeris;
- Skrydžio maršrutas;
- Sumokėta suma;
- Negrąžinta suma;
- Keleivių vardai, pavardės;
- Užsakymą teikusio, pagrindinio keleivio el. pašto adresas
- Atsiskaitymo būdas (banko pavedimu, grynaisiais, kredito kortele ar pan.);
- Data, kada sužinojote apie skrydžio atšaukimą;
- Data, kada dėl iškilusios problemos kreipėtės į pardavėją/paslaugos teikėją.
Prie laiško būtinai pridėkite:
- Skrydžio užsakymo patvirtinimą/išklotinę (Itinerary);
- Apmokėjimą įrodantį dokumentą (banko išrašą);
- Gautą vežėjo el. laišką apie skrydžio atšaukimą;
- Susirašinėjimą su oro vežėju (patvirtinimą, kad kreipėtės dėl pinigų grąžinimo).
Dėl atskirų rezervacijų EVC Lietuvoje reikia pateikti atskirus skundus.
Pridedami dokumentai turėtų būti Pdf. arba Doc. formatu. Jei tik įmanoma, venkite ekrano nuotraukų.
Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).
Šio spaudos pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“
Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba