Skaitmeninės kūrybos agentūra sugalvojo būdą, kaip į Vilnių pritraukti daugiau turistų

Skaitmeninės kūrybos agentūra sugalvojo būdą, kaip į Vilnių pritraukti daugiau turistų

Gedimino pilis, Trijų kryžių kalnas ir Užupis – bene dažniausiai turistų lankomi objektai. Bet ar kada susimąstėte, kiek Vilniaus žemėlapyje lieka nepažymėtų alternatyvių vietų, kurias žino tik vietiniai? Siekdama užpildyti šią spragą, skaitmeninės kūrybos agentūra „bigNow“ pristato platformą „Vilnius Wows“, kurioje kvies vilniečius žymėti neatrastus, bet apsilankymo vertus Vilniaus objektus. Vėliau, remiantis vilniečių siūlymais, žadama sukurti alternatyvų turistinį žemėlapį, kuriame atsispindės tai, kas lieka lankomiausių miesto objektų šešėlyje.

Siekia prisidėti prie miesto populiarinimo

Per pirmąjį 2018 m. pusmetį Lietuvos sostinę aplankė daugiau nei pusė milijono svečių. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, keliautojų skaičius išaugo 7,9 proc. Panaši tendencija matyti ir visoje šalyje – iš viso Lietuvoje 2017 m. apsilankė 1,55 mln. turistų iš užsienio, o visas turizmo sektorius augo 6,6 proc. Dažniausiai Lietuvą renkasi svečiai iš kaimyninių šalių – Rusijos, Baltarusijos, Lenkijos ir Baltijos šalių, tačiau netrūksta ir vokiečių, britų ar amerikiečių, kurių skaičius per pastaruosius metus išaugo penktadaliu.

Auginti turistų srautus bandoma įvairiomis įvaizdžio kampanijomis, didinančiomis šalies bei Vilniaus matomumą pasaulyje. Jas kurti dažniausiai imasi valstybinės institucijos, tačiau netrūksta ir privačių iniciatyvų. Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės teigimu, tiek valstybinių, tiek privačių iniciatyvų rėmuose turistai dažniausiai išvysta standartines aktyvaus laisvalaikio, nakvynės ar maitinimo vietas, tačiau neaplanko autentiškų sostinės vietų.

„Pradėję „Vilnius Wows“ projektą, nesiekiame konkuruoti su valstybės ar savivaldybės siūlomais turizmo plėtros sprendimais. Norime pasiūlyti originalų požiūrį į miestą, kuriame gyvename, dirbame ir kuriame. Tradiciškai šalies ar miesto ženklodara ir komunikacija siejama su valstybiniu sektoriumi, bet šiuo projektu bandysime įrodyti, jog ir privačios iniciatyvos gali prisidėti prie mylimo miesto populiarumo. Ne tik turistams, bet ir patiems vilniečiams parodyti miestą ir tas jo vietas, kurios dažnai lieka užkulisiuose“, – sako J. Narkevičiūtė.

Kviečia žymėti alternatyvius maršrutus

Pastaraisiais metais Lietuvos sostinė išgyvena tikrą jai skirtų leidinių „bumą“. Rašomos įvairios knygos, kuriami vadovai apie Vilniaus legendas ir paslaptis, rengiamos entuziastų vedamos ekskursijos miesto gyvenamuosiuose ar industriniuose rajonuose. Tai rodo, kad gyventojai ir miesto svečiai vis labiau domisi ne tik tuo, kas sutinkama populiariausiuose turistiniuose maršrutuose.

„Matydami šias tendencijas, norime sudėti vilniečių atradimus į patogią platformą. Vilnius tikrai turi ką parodyti už populiariausių turistinių takų ribų, tačiau šie objektai niekada nebuvo surinkti į vieną vietą ir niekaip nėra išskirti pačiame mieste. Pavyzdžiui, net ir retas vilnietis žino, jog pačiame centre – Katedros aikštėje galima rasti įmagnetintus žiedus, ant kurių atsistojus, savo balsą galima išgirsti visiškai kitokį arba apie, tarp Liubarto ir senojo Žvėryno tiltų, esančias šviečiančias supynės. Vis mažiau žmonių domisi įprastomis turistinėmis kelionėmis, visi siekia individualių atradimų ir patirčių, todėl internetinėje „Vilnius Wows“ platformoje visi galės panašiais savo atradimais pasidalinti su kitais“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Visi, norintys, prisidėti prie šio projekto, kviečiami užsukti į „bigNow“ interneto svetainę https://www.vilniuswows.lt/, joje pažymėti savo vietą, paaiškinti, kodėl ji verta dėmesio, įkelti nuotrauką ar kitą vaizdinę medžiagą bei nurodyti savo kontaktus.

Nepažintų Vilniaus vietų žymėjimas – tik pirmasis projekto etapas. Vėliau „bigNow“ ketina sukurti lankytinų objektų žemėlapį, kuriame atsispindės netradiciniai turistiniai maršrutai. Kad miesto svečiams pavyktų nesunkiai rasti vilniečių pažymėtus taškus, agentūra taip pat svarsto galimybę sukurti šioms vietoms naują ženklinimą.

Pranešimą paskelbė: Julija Kurilaitė, UAB „INK agency“

Komentarai