Turizmo ekspertė papasakojo, kaip atrandamos atostogų kryptys: priklauso nuo keletos veiksnių
|Pasirinkę savarankiškai keliauti ir gerai nesusipažinę su šalies ypatumais, kartais liekame nusivylę: ne toks klimatas, prastas viešbutis, kelionės nesklandumai, kurių nesitikėjome. Tad verčiau savo atostogų planavimą patikėti patyrusiems kelionių organizatoriams: įsigiję tokią kelionę galėsime būti ramūs, kad turizmo profesionalai jau pasirūpino bilietais ir apgyvendinimu, jie rekomenduos ekskursijas ir laisvalaikio veiklas, atsakys į rūpimus klausimus. O kaip jie atranda patraukliausias kelionių kryptis, kurias vėliau siūlo turistams, pasakoja didžiausio kelionių organizatorius Baltijos šalyse, „Novaturo“ produkto vystymo skyriaus vadovė Oksana Jonikaitė.
Krypčių parinkimą lemia kompleksiniai faktoriai
Pasak „Novaturo“ produkto vystymo skyriaus vadovės Oksanos Jonikaitės, nėra universalaus atsakymo, kaip naujos kryptys atsiranda kelionių organizatoriaus krypčių pasiūloje – tai lemia visas kompleksas faktorių: skrydžio patogumas, turizmo infrastruktūros išvystymo lygis, kainos ir kokybes santykis, apgyvendinimo įvairovė, veiklų pasirinkimas, kultūrinis palikimas ir kita.
„Savo veikloje skaičiuojame daugiau nei dvidešimtmetį, o įmonės istoriją pradėjome su vienos krypties pasiūlymu rinkai – ta kryptis buvo Ispanijai priklausanti Maljorka. Didėjant turizmo galimybėms Baltijos šalyse, kelionių krypčių vis daugėjo ir šiandien turime labai platų krypčių krepšelį, virš 30 krypčių“, – pasakoja O. Jonikaitė.
Kelionių ekspertės teigimu, kai kurios naujos kryptys būna itin sėkmingos, tačiau yra ir tokių, kurios nepateisina pirminių lūkesčių. Dar yra ir trečia kategorija – tos, kurios taip ir neišvysta dienos šviesos, nors būna suplanuotos: „Ateinančios vasaros krypčių pasiūla jau yra išgryninta – išlikusios visos keliautojų mėgstamiausios kryptys, kurių sėkme mes, kaip kelionių organizatorius, tikime ir galime išpildyti keliautojų lūkesčius. Žiemos krypčių krepšelis smarkiai išsiplėtė egzotinių krypčių sąskaita. Sprendimas neprisirišti vien tik prie užsakomųjų skrydžių leido mums praplėsti kelionių geografiją, ypač žiemos metu, keliautojams suteikiant platų egzotinių krypčių pasirinkimą. Jau turime pakankamai ilgą ir keliautojų mėgstamą krypčių sąrašą, todėl tenka pasukti galvą, ieškant naujų, įdomių ir išskirtinių krypčių, kurias būtų galima pasiūlyti mūsų keliautojams.“
Už kryptis savo atostogų pasirinkimu balsuoja keliautojai
O. Jonikaitė pasakoja, jog jau pačioje sezono pradžioje kartais galima matyti, kuri kryptis pasiteisins, o kuri – galimai susidurs su iššūkiais. Tai gali nulemti ir netikėti faktoriai: „Nuolat domimės pasaulio aktualijomis, sekame naujienas ir tendencijas, tiriame naujai atsiveriančias kryptis, analizuojame besikeičiančius keliavimo įpročius.“
Tačiau pagrindinė priežastis, kodėl krypties tenka atsisakyti, tai per menkas susidomėjimas, kai dėl vienos ar kitos priežasties keliautojai nesirenka tos krypties atostogoms. „Pavyzdžiui, prieš pandemiją pristatėme labai unikalią kryptį Graikijoje – Kefalonijos salą. Niekas Baltijos šalyse nėra vykdęs kelionių į šią kryptį, tai buvo mūsų naujai pristatyta unikali kryptis, bet, deja, dėl keliavimo ribojimų negalėjome įgyvendinti šios programos. Po pandemijos sugrįžome į šią kryptį ir ja labai tikėjome, nes Kefalonija skiriasi nuo kitų jau keliautojų pamiltų Graikijos salų, pavyzdžiui, Kretos, Rodo ar Korfu. Tai be galo išskirtinė ir maža sala (tiek pagal dydį, tiek pagal viešbučių skaičių), tačiau keliautojai mieliau rinkosi kitas, masiškesnes kryptis, todėl mums teko priimti nelengvą sprendimą ir šios krypties atsisakyti. Bent jau artimiausiam vasaros sezonui. Tikime, kad jos šlovės valanda dar išauš“, – pasakoja „Novaturo“ produkto vystymo vadovė.
Labiausiai pasiteisinusios ir naujai sugrįžtančios kelionių kryptys
O. Jonikaitė pastebi, jog yra labai sėkmingų krypčių, kurioms įtaką daro išorinės aplinkybės. Pavyzdžiui, Juodkalnija sužibėjo 2021 m. vasarą, nes tai buvo viena iš nedaugelio krypčių į kurią buvo galima keliauti be jokių apribojimų. „Iki tol Juodkalnija buvo viena iš eilinių mūsų krypčių, nuolatos konkuravusi su labiau žinoma Kroatija, taip pat visų mėgstama Turkija, Graikijos kryptimis, tačiau kaip perlas sužibėjo tada, kai sumažėjo tarpkryptinė konkurencija ir tapo patogiau be įvairių pandemijos ribojimų aplankyti šią gal ne visiems iki tol pažintą kryptį – nedidelę, bet užburiančią savo įspūdingu kraštovaizdžiu. Tai suveikė į teigiamą pusę – keliautojai rinkosi iš siauresnio krypčių krepšelio ir kai kas, vedini pasiilgtos keliavimo galimybės po pandemijos, ryžosi nukeliauti į Juodkalniją, o sugrįžo su pačiais geriausiais atsiliepimais bei rekomendacijomis. Šiemet ši įspūdinga savo gamta bei puikiai išvystyta turizmo infrastruktūra kryptis buvo ypatingai populiari, dėl to kitais metais į Juodkalniją jau esame suplanavę papildomų skrydžių“, – sako O. Jonikaitė.
Pasak ekspertės, tam tikros kryptys, ilgus metus esančios pasiūlymų krepšelyje, kartais iš jo laikinai išimamos: „Tiesiog ateina metas pertraukai, kai keliautojams reikia pailsėti nuo vienos krypties ir išbandyti naują. Todėl ateinančią vasarą Maljorką pakeis kita kryptis – Barselona. Kai žiūrime į savo krypčių krepšelį, mums svarbi geografija, todėl ispaniška kryptis išlieka. Kosta Bravos bei Kosta Dorados pakrančių kurortai – pažįstama kryptis, ją jau esame turėję, tačiau buvome padarę pertrauką. Dabar ši, Ispanijos karščiu pulsuojanti kryptis, sugrįžta pasiilgusi lietuvių keliautojų. Baltijos šalių gyventojai yra smalsūs, kiekvienais metais jie turi lūkestį išbandyti kažką naujo, tad kiekvieną sezoną peržvelgiame savo krypčių portfelį ir ieškome, ką galime pasiūlyti naujo.“
Produkto vystymo vadovė pastebi, jog krypčių pakeitimas yra nuoseklus procesas, aiškinantis, ar tikrai tą kryptį verta sugrąžinti ir vėl siūlyti keliautojui: „Visada žiūrime, kokia situacija yra pačioje kryptyje, kaip ji yra atsinaujinusi, ar pasiruošusi priimti mūsų keliautojus, todėl patys vykstame į tą kryptį, vertiname viešbučius, infrastruktūrą bei ekskursijų galimybes, bendraujame su vietos partneriais ir tik tuomet svarstome, ar tikrai galime tą kryptį turėti mūsų pasiūloje. Nusprendus teigiamai, pasirūpiname, kad ir mūsų kelionių konsultantai patys pažintų kryptį bei atnaujintų savo žinias, todėl dar sezono pradžioje organizuojame pažinimo išvyką į kryptį, jog mūsų keliautojai iš jų galėtų gauti praktiškų patarimų.“
Stengiamasi atsižvelgti ir į pačių keliautojų pageidavimus – juos kelionių organizatorius sužino iš kelionių agentūrų darbuotojų bei tiesiogiai iš pačių keliautojų, besidalinančių savo įžvalgomis su mūsų atstovais kryptyse. „Kiekvieną tokį pageidavimą atidžiai peržiūrime, vertiname galimybes tą kryptį integruoti į jau esamų krypčių portfelį, analizuojame krypties išskirtinumus, kokie toje kryptyje keliautojams teikiami privalumai, lyginame su kitomis, jau turimomis kryptimis. Jeigu matome, kad keliautojų siūloma kryptis turi potencialo būti įtraukta į mūsų pasiūlą, stengiamės tą padaryti, tad kviečiu būti aktyviais keliautojais ir dalintis savo svajonėmis“, – sako O. Jonikaitė.
Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR