„Novaturo“ 2019 m. rezultatai: metus užbaigė pelningumo šuoliu

Praėjusiais metais kelionių organizavimo industrija Baltijos šalyse pasižymėjo suaktyvėjusia konkurencija ir dėl besikeičiančių oro sezonų kintančiais klientų keliavimo įpročiais. Visos šios aplinkybės paveikė ir „Novaturo“ grupę, tai atspindi 2019 m. pirmųjų trijų ketvirčių rezultatai. Nepaisant to, kelionių organizavimo lyderiui Baltijos šalyse pavyko įveikti iššūkius ir praėjusius metus užbaigti tvirtu ketvirčiu. Ateities rezultatai taip pat teikia daug vilčių, nes išankstinių pardavimų kampanija šių metų vasarai įsibėgėja sklandžiai kaip niekad.

„Džiaugiuosi galėdama pasakyti, kad iššūkių kupinus 2019-uosius užbaigėme finansiškai solidžiu paskutiniu metų ketvirčiu. Tai rodo mūsų ilgametę patirtį turizme, industrijos išmanymą, bet taip pat ir greitą tempą, kai reikia valdyti pokyčius“, – sako Audronė Keinytė, „Novaturo“ grupės generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė.

Ji priduria, kad nepaisant to, kad atostogų paketai tebėra pagrindinė bendrovės veikla ir populiariausias pasirinkimas daugumai žmonių Baltijos šalyse, įpročiai keičiasi, kaip ir siūlomi kelionių produktai. „Vis daugiau žmonių renkasi pažintines keliones lėktuvais ir autobusais, egzotines šalis ar tiesiog daugiau aktyvios veiklos, kurią derina su įprastomis paplūdimio atostogomis“, – pastebi A. Keinytė.

Siekdama geriausios kelionių patirties, „Novaturo“ grupė nuolat tobulina kelionių pasiūlymus. Praėjusiais metais klientams buvo pasiūlyta planuoti savo vasaros atostogas tolimose egzotinėse salose – Balyje ir Seišeliuose, žiemos – Meksikoje. Praėjusiais metais keliautojams taip pat buvo pasiūlyta rezervuoti savo 2020 m. vasaros atostogas Kefalonijos saloje Graikijoje, smaragdinėje Slovėnijos Rivjeroje ar Istrijos pusiasalyje Kroatijoje.

Tvirtas paskutinio 2019 m. ketvirčio pelningumas

Bendrovės apyvarta per paskutinį praėjusių metų ketvirtį siekė 40,3 mln. eurų (3,6 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2018 m.), aptarnautų klientų skaičius – 56 tūkst. ir buvo 10,3 proc. mažesnis, palyginus su paskutiniu 2018 m. ketvirčiu. Nepaisant to, įmonė pademonstravo didelį pelningumo augimą paskutiniu praėjusių metu ketvirčiu: EBITDA  pasiekė 1,4 mln. eurų (2018 m. siekė 0,5 mln.), konsoliduotas grynasis pelnas – 1 mln. eurų (tuo pat metu užpernai buvo neigiamas).

Metinės „Novaturo“ grupės pajamos sudarė 179,9 eurų ir buvo šiek tiek (1,2 proc.) mažesnės nei 2018 m. Metinis EBITDA rodiklis siekė 4,4 mln. eurų – 44,2 proc. mažesnis nei 2018 m. Konsoliduotas grynasis pelnas pernai sudarė 2,3 mln. eurų – 57% mažiau nei 2018 m.

Bendrovė sėkmingai valdė savo veiklos sąnaudas: praėjusiais metais jos mažėjo 3,5 proc. ir siekė 18 mln. eurų. „Novaturo“ grupė pastaruosius kelerius metus iš eilės demonstruoja tvirtą veiklos išlaidų kontrolę.

„Novaturo“ grupės paslaugomis per praėjusius metus pasinaudojo 294 tūkst. žmonių ir nuo 2018 m. sumažėjo 3,9 proc. Šis mažėjimas daugiausia susijęs su Lietuvos ir Estijos rinkomis. Grupė užfiksavo teigiamą pardavimų augimo tempą Latvijoje, kur klientų skaičius didėjo 6 proc.

Keičiasi klientai, keičiasi ir kelionių pasiūlymai

„Novaturo“ grupė pastebi, kad vis daugiau keliautojų renkasi ne tik atostogas paplūdimyje, bet ir pažintines keliones. Pažintinės išvykos lėktuvais padidėjo 31,7 proc., o autobusais – 11,8 proc. Pažintinės kelionės siūlomos keliautojams iš visų Baltijos šalių rinkų ir populiarėja kaip savaitgalio išvykos.

Tačiau pagrindinis bendrovės produktas, atsižvelgiant į pardavimo pajamas ir pelną, išlieka atostogų paketai. Kiti produktai (kai pasirenkamas tik skrydžio bilietas ar tik viešbutis) turėjo nedidelę įtaką finansams. „Novaturo“ grupė išlieka stabili valdydama diversifikuotą pardavimo kanalų sistemą. Pagrindiniu kanalu išlieka kelionių agentūros (72,7 proc. pardavimų), o tiesioginiai pardavimai internetu šiek tiek padidėjo – 0,2 proc.

Turkija ir toliau išlieka populiariausiu pasirinkimu tarp Baltijos šalių klientų kaip vasaros atostogų vieta. Paskui ją rikiuojasi Graikija, Bulgarija ir Ispanija. Dažniausias žiemos pasirinkimas buvo Egiptas, po jo – Kanarų salos. Slidinėjimo atostogos ir egzotiškos tolimų kelionių kryptys pernai toliau populiarėjo.

„Novaturo“ grupės veiklos rezultatai:

(EUR, tūkst.)

2019 m.

 2018 m.

Pokytis, %

Pajamos

179 858

182 032

-1.2

Bendrasis pelnas

22 092

26 279

-15.9

EBITDA

4 409

7 908

-44,2

Grynasis pelnas

2 328

5 415

-57

Apie bendrovę „Novaturas“ 

„Novaturo“ grupė yra didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse. Nuo 2018 m. kovo 21 d. „Novaturo“ akcijos kotiruojamos Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose. 

1999 m. įkurta bendrovė „Novaturas“ 2004 m. tapo Baltijos šalių rinkos lydere. Šiuo metu „Novaturo“ produktai siūlomi visose Baltijos šalyse. 

Dėl patrauklių pasiūlymų įvairovės bei aukštos paslaugų kokybės „Novaturo“ klientų skaičius toliau didėja. Šiuo metu grupė siūlo vasaros ir žiemos atostogų paketus bei pažintines keliones autobusu ir lėktuvu. Klientai gali rinktis iš daugiau kaip 30 atostogų krypčių visame pasaulyje, iš kurių – ir patys populiariausi Pietų Europos kurortai bei rinktinės vietos Šiaurės Afrikoje, Vidurio Rytuose, Azijoje ir Lotynų Amerikoje.

Vienas iš Grupės strateginių tikslų – išlaikyti pardavimų kanalų įvairovę. „Novaturas“ bendradarbiauja su daugiau kaip 400 kelionių agentūrų, iš jų – su visomis didžiausiomis Baltijos šalių agentūromis. Didžiuosiuose Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestuose veikia „Novaturo“ mažmeninės prekybos biurai. Be to, toliau investuojama į e. prekybos kanalo vystymą. 

Bendrovės verslo modelis pasižymi didelės apimties veiklos pinigų srautais ir mažomis kapitalo investicijomis Tai suteikia galimybę didelę pajamų dalį išmokėti akcininkams. Reguliarus dividendų mokėjimas – viena svarbiausių bendrovės strategijos dalių. Kiekvienais metais valdyba ketina rekomenduoti dividendais išmokėti 70-80 proc. grynojo bendrovės pelno.

 

Pranešimą paskelbė: Monika Rimdžiūtė, UAB „Publicum”

Komentarai