Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA. 

Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems keleiviams? 

Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje vadovė dr. Raimonda Balnienė atkreipė vartotojų dėmesį, kad  Italijos vyriausybė 2021 metams įsteigė 100 mln. eurų fondą, skirtą sumokėti kompensacijas COVID-19 kuponų turėtojams, kurie jų nepanaudojo, kadangi ITA neperims „Alitalia“ sutartinių įsipareigojimų.  

Skaičiuojama, kad oro vežėjo „Alitalia“ keleivių, kurie įsigijo skrydžius datoms po spalio 15 d., gali būti 255 tūkstančiai. 

Įprastai keleiviai, kurių skrydis buvo atšauktas, gali rinktis: atgauti pinigus už bilietus arba vykti kitu maršrutu. Kalbant apie „Alitalia“ atvejį, galioja panašūs principai. 

Bilietus skrydžiams su „Alitalia“ įsigiję vartotojai, kurių kelionės data yra iki šių metų spalio 14 d. ir kurių skrydžiai yra atšaukti, gali pasikeisti rezervaciją ar kryptį (grįžimo data vėliausiai spalio 14 d.), arba susigrąžinti pinigus. 

Tie vartotojai, kurie skrydžio bilietus pirko „Alitalia“ tinklapyje, norėdami gauti pinigų grąžinimą už atšauktą skrydį, turėtų užpildyti formą, kurią ras šioje nuorodoje:

https://www.alitalia.com/en_it/special-pages/refund-for-cancelled-flight.html 

Bilietus pirkusiems kelionių agentūroje vertėtų susisiekti su kelionių agentu. 

Vartotojai, kuriems kyla sunkumų ir nepavyksta savarankiškai išspręsti problemų su oro vežėjais, gali kreiptis pagalbos ar patarimų į EVC. „Europos vartotojų centras padeda sprendžiant problemas, kilusias Lietuvos vartotojams su pardavėjais ar paslaugų teikėjais registruotais kitose ES valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje. Svarbu žinoti, kad mūsų pagalba nemokama“, – teigia EVC Lietuvoje vedėja dr. Raimonda Balnienė.

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio spaudos pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“

Pranešimą paskelbė: Rasa Tiaškevičienė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai