Vilniuje nusileido pirmasis „SCAT Airlines“ lėktuvas iš Kazachstano

Vilniuje nusileido pirmasis „SCAT Airlines“ lėktuvas iš Kazachstano

Daugiau nei 20 metų Kazachstane veikianti antroji pagal dydį skrydžių bendrovė „SCAT Airlines“ gegužės 27 d. pradėjo vykdyti skrydį iš Vilniaus oro uosto į Kazachstano sostinę Astaną. Tai pirmasis įmonės žingsnis ne tik į Baltijos, bet ir Europos Sąjungos šalis.

Maršrutas iš Kazachstano į Lietuvą yra vienas didžiausių žingsnių oro bendrovės istorijoje, kurio tikslas – įkurti stiprų aviacijos centrą tarp Kazachstano ir Baltijos šalių. Tikimasi, kad naujoji kryptis iš Vilniaus į Astaną bus patraukli abiejų šalių gyventojams ir užtikrins abipusius turistų srautus.

„SCAT Airlines“ lėktuvai iš Vilniaus į Astaną kils du kartus per savaitę – ketvirtadieniais ir sekmadieniais. Reisus nuo 115 vietų „Boeing 737-700“, skrydis truks 4 val. 40 minučių. Per Astaną „SCAT Airlines“ keleiviai galės pasiekti ir kitus Kazachstano miestus: Almatą, Šymkentą, Aktobę, Pavlodarą, Oskemeną bei susisiekti su Kinija. Bilietų prekyba iš Vilniaus į Astaną ir atgal – jau pradėta: bilieto kaina į vieną pusę siekia 165 Eur, į abi puses – 250 Eur.

Abipusis interesas

„Naujasis maršrutas, visų pirma, yra gera žinia mūsų šalies verslininkų bendruomenei. Lietuvos ir Kazachstano ekonominiai ryšiai kasmet stiprėja, todėl intensyviai dirbome kelerius metus, jog ši svarbi ir reikalinga kryptis atsirastų mūsų skrydžių žemėlapyje. Be to, egzotiška Vidurio Azijos šalis masina ne tik verslą – ji yra itin patraukli kryptis ir ieškantiems dar neatrastų vietų savo atostogoms“, – teigė Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.

Pastebima, kad studentus iš Kazachstano domina lietuviški universitetai, į Lietuvą dažnai atvyksta sporto entuziastai bei menų kolektyvai. Kazachstano įmonėms patrauklios ir finansinių technologijų bei pradedančios įmonės, gyventojams – medicinos ir poilsio centrai.

„Esame įsitikinę, kad tiesioginiai skrydžiai tarp Kazachstano ir Vilniaus paskatins atvykstamąjį ir išvykstamąjį turizmą, suteiks daugiau galimybių kelionių organizatoriams, gidams ir visai turizmo infrastruktūrai. Taip pat prisidės prie verslo ir pramonės plėtros Lietuvoje bei Kazachstane“, – pažymi „SCAT Airlines“ atstovai.

Derybos truko trejus metus

„Trys metai intensyvių derybų davė teigiamų rezultatų – šiandien turime tiesioginį skrydį į Kazachstaną. Kviečiu nedvejoti ir nedelsti, pirkti bilietą jau dabar, nes oro bendrovė „SCAT Airlines“ Lietuvos 100-mečio proga pateikė puikią dovaną – pigiausią būdą nuskristi į gražiausią Vidurio Azijos sostinę Astaną“, – ragina Transporto atašė Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje Kazachstano Respublikoje Andrius Burba.

Pasak Lietuvos ambasadoriaus Kazachstane Vytauto Naudužo, šio skrydžio atsiradimas paskatins perspektyvią prekybą tarp abiejų šalių ir 1,7 mlrd. JAV dolerių siekianti suma šiemet gali pasiekti 2 mlrd. aukštumas.

„Šiandien turime gerą ir labai gerą naujienas. Gera – tai naujas maršrutas, dėl kurio kelionės iš Vilniaus į Astaną bei kitus Vidurinės Azijos ir Kinijos miestus tampa patogesnėmis, mažiau varginančiomis. Labai gera – tiesioginiai skrydžiai tarp Astanos ir Vilniaus pasitarnaus kaip katalizatorius suartinant Kazachstano ir Lietuvos žmones, stiprinant dviejų šalių bendradarbiavimą įvairiose srityse“, – sakė diplomatas.

„Lietuvos verslas metai iš metų žvalgosi į Kazachstano rinką, tačiau potencialas išlieka neišnaudotas. Siekiant paskatinti verslo plėtrą, paleista lietuviškos kilmės prekių eksporto kredito garantijų į Kazachstaną programa, kuri leidžia amortizuoti rinkos rizikas. Tuo tarpu tiesioginis skrydis, nesvarbu į kokią šalį, visuomet yra postūmis tiek turizmo, tiek verslo plėtrai“, – teigia ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.

Apie „SCAT Airlines“:

„SCAT Airlines“ yra antros pagal dydį avialinijos Kazachstane, veiklą vykdančios daugiau nei 20 metų. Tai didžiausią krypčių tinklą turinti Kazachstano oro bendrovė, šiuo metu vykdanti skrydžius į aštuonias pasaulio šalis: Kiniją, Rusiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Turkiją, Indiją, Gruziją, Azerbaidžaną ir Armėniją. Šiuo metu oro bendrovė vykdo 50 vidaus ir daugiau nei 25 tarptautinius skrydžius. Kasmet aviakompanija atidaro iki 10 naujų krypčių, o per dieną atlieka apie 60 reisų. „SCAT Airlines“ parką sudaro orlaiviai, pagaminti JAV ir Kanadoje. Įmonė skrydžius vykdo orlaiviais CRJ-200, „Boeing“ 7373/757/767/GD. Dar šį mėnesį parkas papildytas naujausio tipo orlaiviais „Boeing“ 737 MAX8, kitais metais planauojama įsigyti dar 5 tokius pat lėktuvus.

Šių metų kovo mėnesį aviakompanija tapo Tarptautinės oro transporto asociacijos IATA nare. Tai reiškia, jog įmonė praėjo ir kasmet kartoja su saugumu susijusių vidinių procedūrų bei praktikų auditą. Kazachstanas yra vienintelė centrinės Azijos valstybė, turinti dvi IATA priklausančias oro bendroves. Įmonėje dirba apie 1 tūkst. darbuotojų. Dalis jų – lietuviai, kurie rūpinasi antžeminių lėktuvų aptarnavimu, moko įgulas, pilotuoja lėktuvus.

Pranešimą paskelbė: Žilvinas Bružas, Integrity PR

Komentarai