Ar išorinius akumuliatorius ir įkraunamus elektronikos prietaisus galima gabenti lėktuvais?

Interneto platybėse gausu klausimų apie lėktuvais leidžiamus ir neleidžiamus gabenti daiktus. Internautai domisi, ar skrendant lėktuvu galima turėti ličio baterijomis įkraunamų elektronikos prietaisų ir atsarginių ličio baterijų, geriau žinomų kaip power bank bei atsarginių akumuliatorių naudojamų įvairiuose prietaisuose, pavyzdžiui, akumuliatoriai fotoaparatams. Tad kokie apribojimai jiems taikomi?

Baterijų registruotame bagaže skraidinti negalima

  • Iki 100 Wh (vatvalandžių) baterijos. Jas galima skraidinti rankiniame bagaže, oro linijų bendrovės įspėti nereikia.
  • 100–159 Wh baterijos. Norint gabenti galingesnes baterijas, galimybę jas vežtis reikia suderinti su oro uosto administracija.
  • 160 Wh ir didesnės talpos baterijos. Jas gabenti apskritai draudžiama. Daroma prielaida, kad slėgiui kintant baterijos pradeda plėstis ir gali užsidegti. Išlieka nedidelis pavojus, kad užsiliepsnoti gali ir mažesnio galingumo baterijos, tačiau kadangi jas galima gabenti tik salone, tai kilęs gaisras būtų greičiau pastebimas ir likviduojamas.

JAV taikomi panašūs reikalavimai: Nacionalinio saugumo departamento paskelbtose taisyklėse informuojama, kad rankiniame bagaže galima turėti vieną 300 Wh arba dvi ne galingesnes nei 160 Wh baterijas. Kinijos oro linijos leidžia gabenti iki 200 Wh baterijas. Tiesa, atkreipkite dėmesį, kad kai kurių baterijų galingumas gali būti žymimas ne Wh, bet ampervalandėmis (Ah) arba miliampervalandėmis (mAh).

Ar lėktuvais galima gabenti prietaisus, įkraunamus ličio akumuliatoriais?

Vilniaus oro uostas neseniai savo svetainėje dalijosi informacija, kad lėktuvais galima gabenti fotoaparatus, negalingus kompiuterius, planšetes, išmaniuosius, kitus prietaisus, įvairią techniką, kuri – ne galingesnė nei 100 Wh. Tokio tipo įrenginių galima turėti iki 20 (kai kurios kompanijos nurodo 15 vnt. maksimumą).

Atskirai aptarsime ir kelių daug diskusijų keliančių prietaisų gabenimo taisykles:

  • Išmanieji lagaminai. Jei išmanusis bagažas turi ličio jonų bateriją, jam galioja tos pačios taisyklės, kaip ir bet kuriam kitam įkraunamam prietaisui. Taigi, jei baterija bus galingesnė nei 100 Wh, oro uosto darbuotojas paprašys ją išmontuoti ir drauge neštis į lėktuvo saloną. Tad įsigydami lagaminą atkreipkite dėmesį į baterijos galingumą.
  • Elektriniai paspirtukai. Gabenti galima tik ne didesnio nei 160 Wh galingumo paspirtukus. Beje, daugelis jų turi galingesnes baterijas, tad veikiausiai transporto priemonę teks palikti namuose.
  • Bepilotės skraidyklės. Vadinamąjį droną, jei jo galingumas nesiekia 100 Wh, galite gabenti rankiniame bagaže, o jei prietaisas – ne didesnio nei 160 Wh galingumo, jį galima neštis tik į lėktuvo saloną: į bagažo skyrių jis nebus priimamas.
  • Elektroninės cigaretės ir IQOS. Visų tipų elektronines cigaretes galima skraidinti tik rankiniame bagaže. Be to, cigaretes būtina kruopščiai supakuoti saugant nuo savaiminio įsijungimo. Lėktuve jų negalima nei įkrauti, nei rūkyti.

Patikra oro uoste ir saugus baterijų gabenimas

Į oro uostą visuomet rekomenduojama atvykti iki skrydžio likus bent 2 val. Šis laikas skirtas visoms su dokumentais, keleivių įregistravimu į skrydį skirtoms procedūroms, registruotojo ir rankinio bagažo patikrai. Gana dažnai keleiviai pamiršta iš kišenių ir bagažo išsiimti įkraunamus prietaisus, tad patikros laikas pailgėja. Elektronikos prietaisus, baterijas, vežamas rankiniame bagaže, reikia sudėti į specialias dėžutes.

Kaip ir trapius, dūžtančius daiktus, taip ir elektronikos prietaisus bei baterijas reikia kuo kruopščiau paruošti skrydžiui. Ličio jonų baterijas reikia supakuoti atskirai taip, kad gnybtai nesiliestų, taip pat baterijos turi būti laikomos atokiau nuo metalinių daiktų.

Apibendrinant, jei nesate tikri, ar turimą prietaisą ar bateriją galima gabenti, skaitykite oro uostų ir skrydžių bendrovių taisykles. Nepasitikėkite forumuose ir socialinių tinklų grupėse dalijamais patarimais – jie gali būti netikslūs.

Parengta pagal Fotopriedai.lt

Komentarai