PATARIMAI KELIAUJANTIEMS: SAUGUS BŪDAS UŽSAKYTI APGYVENDINIMO PASLAUGAS IR Į KĄ TURĖTUMĖME ATKREIPTI DĖMESĮ?

Europos vartotojų centras visiems skubantiems džiaugtis vasara ir besiruošiantiems keliauti, pataria nepamiršti kelių paprastų taisyklių užsakant apgyvendinimo paslaugas. 

Kad viskas vyktų sklandžiai, dėmesį į smulkias detales reiktų atkreipti jau nuo pirmojo užsakymo žingsnio. Būtinai perskaitykite užsakymo sąlygas ir reikalavimus, įsidėmėkite terminus bei įsitikinkite, kad viską suprantate, jei nesuprantate tam tikrų dalykų, būtinai juos išsiaiškinkite. Užsakydami viešbučio kambarius, visuomet atsispausdinkite ir turėkite užsakymo patvirtinimą.

Užsakant internetu, savo mokėjimo kortelės duomenis pateikite tik saugiame tinklapyje ir jokiu būdu nesakykite niekam savo mokėjimo kortelės PIN kodo. Įsidėmėkite iki kada galite atšaukti viešbučio kambario rezervaciją, kitu atveju viešbutis Jums gali nebegražinti sumokėtos sumos ir/ar pritaikyti baudą.

Jeigu turite ypatingų pageidavimų, pasirūpinkite, kad jie būtų įrašyti užsakymo formoje ar paslaugų teikimo sutartyje. Pavyzdžiui – informuokite atsakingą viešbučio darbuotoją, jei ketinate atvykti vėliau, taip išvengsite keblių situacijų, jei viešbutis nežinodamas pernuomos Jūsų kambarį. Atkreipkite dėmesį į atvykimo ir išvykimo datas, įsiregistravimo ir išsiregistravimo laiką – jei įsiregistruosite anksčiau ar išsiregistruosite vėliau nustatyto laiko, viešbutis gali Jums pritaikyti papildomą mokestį, paprastai už pusę paros.

Keliautojams, užsakantiems apgyvendinimo  paslaugas kartu su maitinimu, primename įsidėmėti maitinimo tipus: BB – pusryčiai, HB – pusryčiai ir vakarienė, AI – pilnas maitinimas (viskas įskaičiuota), be maitinimo, sausas davinys, – kad vėliau nekiltų problemų. Atkreipkite dėmesį, kad didžiojoje dalyje viešbučių kambariuose esantis mini-baras yra apmokestintas. Viešbutis yra įsipareigojęs pateikti mini-baro įkainius, tačiau pasitaiko, kad kai kurie viešbučiai pamiršta arba nepateikia mini-baro įkainių. Tokiu atveju, siekiant išvengti papildomų ir neplanuotų išlaidų, būkite protingi vartotojai ir kreipkitės šiuo klausimu į viešbučio administraciją, kuri Jus informuos, ar mini-baras yra mokamas, ar ne.

Kaip elgtis jei Jums nesuteikiamas užsakytas kambarys?

Nedelsdami kreipkitės į administratorių bei reikalaukite raštiško paaiškinimo dėl iškilusios problemos. Jei neįmanoma suteikti užsakyto kambario, reikalaukite suteikti kitą be papildomų išlaidų. O jeigu atsitiks taip, kad paslaugos teikėjas iš viso nesuteiks kambario – reikalaukite pinigų grąžinimo. Reikalui esant apsistokite kitur, išsisaugokite visus su paslaugomis susijusius dokumentus bei grįžęs reikalaukite padengti kainų skirtumą.

Yra nutikę atvejų, kad viešnagės metu susiduriate su padidėjusia užsakymo kaina. Tokiu atveju išsisaugokite paslaugos užsakymo patvirtinimą ir nedelsdami kreipkitės į paslaugos teikėją bei reikalaukite raštiško paaiškinimo dėl iškilusios problemos. Jei pinigai nuskaičiuoti nuo Jūsų banko kortelės, kreipkitės į banką bei prašykite taikyti pinigų grąžinimo procedūrą.

Nepavykus savarankiškai išspręsti susidariusius nesklandumus, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą, kuris pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

Pranešimą paskelbė: Natalija Jarmulkovič, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Komentarai