Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?
|Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi pavojai, kurie gali atnešti neplanuotų išlaidų. Nuo priekinio stiklo įdaužų iki netikėtų susidūrimų su gyvūnais ar nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo latakų – rudens iššūkiams verta pasiruošti iš anksto.
Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto draudimo žalų skyriaus vadovo Andriaus Gasparavičiaus, būtent šiuo metų laiku padaugėja specifinių žalų, kurių kitais sezonais pasitaiko kur kas rečiau.
„Nors įprastinių transporto žalų nemažėja visus metus, rudenį pastebime specifines situacijas – nuo stiklų įdaužų ir gyvūnų sukeltų avarijų iki ratlankių ar padangų pažeidimų. Šis sezonas vairuotojams tampa tikru išbandymu: ilgesnis tamsusis paros metas, permainingos oro sąlygos ir ant kelių besikaupiantys lapai sukuria aplinkybes, kurios ne tik padidina avarijų riziką, bet ir atneša nemažai nenumatytų išlaidų“, – pasakoja A. Gasparavičius.
Dėl gedimų kaltos permainingos oro sąlygos
Automobilių serviso „Temis“ direktorius Kasparas Stirblys akcentuoja, kad dažniausiai šiuo metų laiku tenka susidurti su gedimais dėl permainingų oro sąlygų.
„Pastebime padidėjusį gedimų skaičių važiuoklėje ir stabdžių sistemoje, jų pagrindinė priežastis – permainingos oro sąlygos. Lietus, drėgmė, šlapias kelias bei staigūs temperatūrų pokyčiai ardo stabdžių diskus, greičiau dyla trinkelės, o ant lapų slystantys automobiliai dažniau patiria pakabos smūgius. Taip pat dažnai pasitaiko akumuliatorių problemų – vėsesnis oras atskleidžia jau nusilpusių akumuliatorių trūkumus, todėl automobiliai sunkiau užsiveda rytais“, – pasakoja K. Stirblys.
Jam pritaria ir BTA Transporto draudimo žalų skyriaus vadovas, pridurdamas, kad klientai dažnai kreipiasi dėl stiklų žalų.
„Rudenį vairuotojai patiria stiklų pažeidimus, pavyzdžiui, po pirmų šalnų valant priekinius stiklus, jie būna subraižomi, o į nedidelius stiklo pažeidimus patekusi drėgmė esant minusinei temperatūrai, suskaldo viso stiklo plotą. Taip pat dažnai pasitaiko ir ratlankių ar padangų žalų dėl per tamsą, lietų ar rūką nepastebėtų kelio duobių“, – pabrėžia A. Gasparavičius.
Netikėtas pavojus – rudeniniai lapai
Nors daugelis vairuotojų daugiausia dėmesio skiria padangoms ar stiklų priežiūrai, rudenį grėsmę automobiliui gali kelti ir, atrodytų, nekalti krintantys lapai. Jie neretai sukelia problemas, apie kurias vairuotojai iš anksto net nepagalvoja.
„Ant priekinių grotelių ar po variklio dangčiu susikaupę lapai užkemša oro įsiurbimo kanalus, ventiliacijos sistemas bei vandens nubėgimo latakus. Dėl to gali pradėti kauptis drėgmė, o kartu atsirasti korozija. Užsikimšus kondensato nubėgimo angoms, salone pradeda kauptis vanduo ir drėgmė, o tai lemia nemalonius kvapus bei pelėsį“, – tvirtina K. Stirblys.
Pasak A. Gasparavičiaus, dėl nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo drenažų, vanduo gali patekti į salono vidų: „Taip nutikus gali sušlapti jame esantys kilimai, tačiau taip pat gali būti pažeista ir automobilio elektros instaliacija. Pastaruoju atveju žala gali būti kainuoti ne tik daug papildomų išlaidų, bet ir laiko bei nepatogumų.“
Kaip paruošti automobilį rudens ir žiemos sezonui?
Siekiant išvengti nenumatytų gedimų ir užtikrinti saugias keliones, K. Stirblys rekomenduoja atlikti kelis paprastus, tačiau itin svarbius darbus.
„Rekomenduojama patikrinti pagrindines automobilio sistemas, nes būtent šiuo laikotarpiu išryškėja jų silpnosios vietos. Pirmiausia reikėtų įvertinti akumuliatoriaus būklę, nes šaltesni orai dažnai atskleidžia jo trūkumus. Taip pat svarbu apžiūrėti stabdžių sistemą ir važiuoklę, kad drėgni ir slidūs keliai nesukeltų papildomų pavojų. Laiku pakeistos žieminės padangos ir tinkamai sureguliuoti žibintai padeda išvengti nelaimių, o pasirūpinus šildymu bei ventiliacija užtikrinamas ir vairuotojo komfortas“, – tvirtina automobilių serviso direktorius.
Nors atsakinga automobilio priežiūra rudenį sumažina rizikas, visiškai jų išvengti neįmanoma. Kaip pažymi BTA atstovas, čia svarbų vaidmenį atlieka savanoriškas draudimas.
„Privalomasis civilinės atsakomybės draudimas atlygina žalą kitiems eismo dalyviams, tačiau savo automobilio remontą vairuotojai turi apmokėti patys. Todėl tokiose situacijose didelę reikšmę turi KASKO draudimas, kuris padengia išlaidas dėl stiklų įdaužų, ratlankių ar padangų pažeidimų, taip pat kitų rudeniui būdingų netikėtumų. Tokiu būdu vairuotojai išvengia didelių finansinių nuostolių ir greičiau grįžta prie kasdienės rutinos“, – akcentuoja A. Gasparavičius.
Pranešimą paskelbė: Raminta Ramanauskaitė, UAB „coagency”