Tik 1 iš 5 WC patalpų atitinka lankytojų higienos ir švaros lūkesčius, rodo nauja „Tork“ apklausa
|52 % žmonių po prastos patirties WC patalpose imasi veiksmų, kurie paveikia verslo pajamas ir reputaciją
„Tork“ – „Essity“ prekės ženklas ir pasaulinis profesionalios higienos lyderis – paskelbė pasaulinės apklausos rezultatus, kurioje dalyvavo viešųjų WC patalpų lankytojai ir valymo personalas. Tyrimas atskleidžia jų požiūrį į higieną viešosiose erdvėse. „Tork“ ir toliau skatina įtraukią higieną, nustatydama kliūtis, trukdančias žmonėms patogiai ir tinkamai pasirūpinti savo poreikiais viešose WC patalpose, bei pabrėždama šių iššūkių poveikį verslui.
Viešosiose erdvėse ir darbo vietose dažnai sudaromos sąlygos žmonėms, turintiems fizinių apribojimų, pavyzdžiui, naudojantiems neįgaliojo vežimėlį. Tačiau net 95 proc. žmonių, turinčių fizinių ar kognityvinių sutrikimų, susiduria su kitokiomis problemomis.
„Tork Insight“ apklausa rodo, kad daugelis poreikių vis dar lieka neįvertinti projektuojant ir prižiūrint viešąsias WC patalpas. Iš tiesų, kas antras žmogus gali susidurti su higienos kliūtimis viešosiose WC patalpose, o tai reiškia, kad atsiranda neatitikimas tarp žmonių galimybių ar poreikių ir pačios aplinkos. Pavyzdžiui, asmeniniai nuogąstavimai dėl higienos ir švaros arba sveikatos būklės, tokios kaip nerimas, sensorinis jautrumas ar parurezė (šlapinimosi drovumas), gali lemti, kad žmonės vengia naudotis viešosiomis WC patalpomis arba negali visiškai patenkinti savo poreikių.
„Aštuoni iš dešimties žmonių turi nuogąstavimų dėl viešųjų WC patalpų – šis skaičius dar didesnis tarp asmenų, turinčių tam tikrų fizinių ar kognityvinių sutrikimų“, – teigė „Essity“ rinkodaros vadybininkė Laura Trečiokė. – „Kai WC patalpos neatitinka įvairių žmonių poreikių, tai tiesiogiai kenkia įmonės reputacijai ir pajamoms. Tai viena iš priežasčių, kodėl „Higiena – visiems“ yra pagrindinis mūsų tvarumo strategijos ramstis. Siekdami užtikrinti įtraukią higieną, padedame įmonėms kurti geresnę patirtį visiems – įskaitant ir valymo personalą, kuris prižiūri šias itin svarbias erdves.“
Tyrimas, kuriame dalyvavo 11 500 žmonių iš 11 šalių, rodo, kad viešosiose WC patalpose keliami dideli higienos ir švaros lūkesčiai. 74 procentai apklaustųjų tikisi vidutinio arba aukšto higienos lygio. Vis dėlto tik 20 proc. viešųjų WC patalpų atitinka šiuos lūkesčius. 40 procentų visų gyventojų yra „labai susirūpinę“ dėl viešųjų erdvių higienos ir švaros, o šis skaičius padidėja iki 60 proc. tarp žmonių, turinčių tokių sutrikimų kaip germafobija.
Žmonės teigia vengiantys viešųjų WC patalpų, nes jos „nehigieniškos“ (pagrindinė priežastis), skleidžia nemalonius kvapus (antroji priežastis), nėra muilo ir tualetinio popieriaus arba WC patalpa nesuteikia pakankamai privatumo. Prasta patirtis viešosiose WC patalpose lankytojams gali sukelti stiprias emocijas, o verslui – pamatuojamų pasekmių. Kai nesilaikoma švaros lūkesčių, naudotojai jaučiasi pasibjaurėję (27 proc.), nejaukiai (26 proc.) ir nusivylę (22 proc.). Tada jie imasi veiksmų:
- 28 proc. praleido mažiau laiko viešoje vietoje dėl WC patalpos būklės.
- 23 proc. ribojo, kiek valgo ar geria tam, kad nereikėtų lankytis WC patalpoje – tai rodo tiesioginį poveikį verslo pajamoms.
- 11 proc. rekomendavo savo draugams vengti šios vietos, o 7 proc. paliko neigiamą atsiliepimą internete.
- 1 iš 4 darbuotojų praleido mažiau laiko darbo vietoje dėl prastos WC patalpos būklės – tai paveikė darbuotojų pasitenkinimą ir produktyvumą.
- 15 proc. dirbo iš namų daugiau nei įprasta dėl netinkamos WC patalpų būklės darbe, o tai trukdo įgyvendinti grįžimo į biurą politiką.
Tyrime taip pat buvo nagrinėjami iššūkiai, su kuriais susiduria valytojai, tvarkydami viešąsias WC patalpas.Aštuoniasdešimt procentų respondentų nurodė psichikos sveikatos problemas, susijusias su jų darbu; 46 proc. šių asmenų teigia patiriantys stresą, o 7 iš 10 nurodo nepakankamą darbdavio palaikymą. Iš tiesų, 38 proc. paliko valytojo darbą dėl to, kad nejautė pripažinimo arba dėl perdegimo (nesusijusio su atlyginimu). Prasta darbuotojų savijauta ir darbuotojų kaita gali tiesiogiai paveikti patalpų švarą, viešųjų WC patalpų naudotojų patirtį ir lemti brangų įdarbinimo procesą bei pereinamąjį laikotarpį. Valymo personalo poreikių tenkinimas, pavyzdžiui, naudojant lengvai papildomus dozatorius, palaiko įtraukią higieną ir didina įmonių pelną.
Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kaip įtrauki higiena gali pagerinti jūsų verslą, apsilankykite: https://www.tork.lt/
Dėl papildomos informacijos susisiekite su žemiau nurodytais kontaktais:
Laura Trečiokė
„Tork“ prekės ženklo rinkodaros vadybininkė
Anita Walser Lindberg,
„Tork“ prekės ženklo aktyvinimo vadovė „Essity“ įmonėje
Anita.Walser.Lindberg@essity.com
Apie „Tork“
„Tork“ prekės ženklas siūlo profesionalius higienos produktus ir paslaugas klientams visame pasaulyje nuo restoranų iki sveikatos įstaigų ir ofisų, ugdymo įstaigų ir gamyklų. Mūsų produktų asortimentą sudaro dozatoriai, popieriniai rankšluosčiai, tualetinis popierius, muilas, dezinfekantai, servetėlės, šluostės, taip pat programinė įranga duomenimis pagrįstoms valymo sistemoms. Turėdama patirties higienos, funkcinio dizaino ir tvarumo srityse, „Tork“ tapo rinkos lydere, kuri suteikia klientams galimybę galvoti į priekį ir gerinti verslo rezultatus taikant tvarų higienos valdymą. „Tork“ yra pasaulinis „Essity“ prekės ženklas ir įsipareigojęs partneris klientams daugiau nei 110 šalių. Norėdami neatsilikti nuo naujausių „Tork“ naujienų ir naujovių, apsilankykite https://www.tork.lt/.
Pranešimą paskelbė: Gabriele Ciunkaite, MSL Baltics