3 klausimai apie kompensaciją dėl atšaukto ar atidėto skrydžio

Aviacijos bendrovėms skrydžio atšaukimas ar atidėjimas yra kasdienybė, neatsiejama nuo darbo specifikos, tuo tarpu kiekvieną mūsų, tai patyrusį savo „kailiu“, ištinka savotiška asmeninė tragedija. Vieni netenka galimybės sudalyvauti mylimo atlikėjo koncerte ar „gabalo“ ir taip neilgų atostogų, kiti – priversti nesėkmingai raminti kelias valandas klykiantį kūdikį ar, užuot gardžiavęsi mamos cepelinais, turi sėdėti tarp kitų, nepasitenkinimą liejančių bendrakeleivių. Nurašyti šią situaciją nelemtai susidėliojusioms aplinkybėms ar bandyti išsikovoti kompensaciją?

Kada keleiviams (ne)priklauso kompensacija?

Jei avialinijos būtų įpareigotos kompensuoti patirtas išlaidas nepriklausomai nuo pastarųjų priežasties, neseniai nuvilnijusi vienos skrydžių bendrovės darbuotojų streikų banga, tikėtina, nebūtų sukėlusi tokio didelio pasipiktinimo visuomenėje (o ir darbdavys, iš kitos pusės, galbūt rimčiau žiūrėtų į darbuotojų reikalavimus). Personalo streikai, kaip ir teroro aktai, oro uosto darbo sutrikimas ir orų iškrečiamos išdaigos – situacijos, kurioms susiklosčius, finansinio atlygio iš vežėjo tikėtis neverta.

Jūsų skrydis buvo atšauktas ar atidėtas dėl kitos priežasties? Jei žemiau pateiktame sąraše rasite pastarąją paminėtą, tikėtina, už patirtą vargą galite laukti finansinio žalos atlyginimo.

  • Įsigijote bilietą, tačiau, atvykus į oro uostą, neatsirado laisvos vietos lėktuve.
  • Apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta iki kelionės datos likus mažiau nei 14 dienų.
  • Dėl skrydžio atidėjimo kelionės tikslą pasiekėte 3 valandomis vėliau nei numatyta grafike.

Kompensacijų išdavimo tvarka bendra visoms avialinijoms, tačiau skrydžio, peržengusio ES ribas atveju, būtina, jog vežėjas būtų įmonė, savo veiklą registravusi ES.

Kokio dydžio kompensacijos galima tikėtis?

Kompensacijos už atšauktą ar atidėtą kelionę lėktuvu dydis priklauso geografinės erdvės (ES ar ne ES šalis) bei kelionės atstumo. Kelionės ES teritorijoje atveju, esant atstumui iki 1500 km, gali būti pasiūlyta 250€ kompensacija, virš 1500 km – 400€. Tuo atveju, kai skrydis vyksta tarp ES ir ne ES šalies, kompensacijų dydžiai išsidėsto taip: iki 1500 km – 250€, 1500-3500 km – 400€, daugiau nei 3500 km – 600€.

Kaip išsikovoti priklausančią kompensaciją?

Faktas, jog vien mūsų šalies piliečiams įvairios skrydžio bendrovės dėl netinkamai suteiktų paslaugų yra skolingos apie 8 milijonos eurų (kaip supratote, skola būtų grąžinta tuo atveju, jei keleiviai pareikštų pretenziją), gali rodyti du dalykus – arba tautiečių atlaidumą, arba tiesiog žinių stoką šiuo klausimu.  Greičiausiai – pirmasis variantas…Būdų atgauti teisėtai priklausančias išmokas, galinčias bent dalinai kompensuoti patirtą finansinę bei moralinę žalą – net du.

  • Keleivis gali savarankiškai pateikti pretenziją skrydžiui bendrovei ir, priklausomai nuo pastarosios pozicijos, susitarti draugiškai ar nukeliauti iki teismo.
  • Keleivis gali kreiptis į bendrovę, kurios pagrindinė veikla – tarpininkavimas tarp klientų ar avialinijų, sprendžiant kompensacijų dėl atšauktų ar atidėtų skrydžių klausimą. Šiuo atveju visi formalumai paliekami tarpininkui, kuriam, sėkmės atveju, sumokamas nustatyto dydžio komisinis mokestis.

Kvaila atsisakyti to, kas tau teisėtai priklauso: taisyklė, galiojanti kalbant ir apie nevykusią kelionę lėktuvu. Net jei patirti nepatogumai nebuvo dideli, o galima kompensacija – ne aukso kalnai, įprotis numoti ranka į savo teises gali neigiamai atsiliepti kitose, kur kas sudėtingesnėse situacijose.

Komentarai